• Afhalen in één van onze winkels
  • Sparen voor persoonlijke korting
  • 8/10
    8444 Beoordelingen - Kiyoh
  • Bereikbaar van maandag t/m zaterdag

Unieke erkenning voor Toms

maandag, 20 mei 2019

Schoenenlabel Toms start 2019 goed met de behaalde B Corp™ certificering. Deze gerespecteerde status laat zien dat het merk zich houdt aan hoge, gecontroleerde normen op het gebied van maatschappelijke betrokkenheid, milieu, transparantie en verantwoording. Justine Muraccioli, jr. marketing manager, vertelt hoe deze erkenning de positie van Toms versterkt.



Al sinds 2006 heeft Toms een duidelijk doel: mensen een beter leven geven door middel van bedrijfsvoering. Met deze bedrijfsfilosofie past het schoenenlabel als geen ander in de B Corp™ gemeenschap. “Onze ethiek, levens verbeteren door verantwoord ondernemen, krijgt dankzij de certificering nog meer diepgang”, legt Muraccioli uit. Met de erkenning van de B Corp™ organisatie wordt de leidende status van Toms versterkt en creëren we samen met de andere, erkende bedrijven meer impact door samen te werken, van elkaar te leren en als inspiratie te dienen voor positieve verandering.”

Meer transparantie

Verantwoord, een term die vandaag de dag niet meer weg te denken is uit de huidige maatschappij. Niet alleen binnen het bedrijfsleven, maar ook vanuit het publiek. “Consumenten eisen tegenwoordig meer transparantie van merken over hun invloed op de wereld. Met deze gerespecteerde identiteit kunnen we dit nog verder toelichten. Volledige transparantie was ook een vereiste tijdens het certificeringsproces, waarbij Toms is beoordeeld op criteria als bestuur, werknemers, gemeenschap en milieu.” Tijdens dit proces dient een bedrijf minimaal 80 punten te behalen. Dankzij de score van 96,3 punten mag Toms voortaan door het leven als een B Corp™ gecertificeerd bedrijf.

De stem van consumenten

Door lid te worden van de B Corp™ gemeenschap en nieuwe, sociale samenwerkingen aan te gaan krijgt het merk een betere connectie met haar doelgroep. “De juiste partnerschappen maken het mogelijk om met consumenten van alle leeftijden te communiceren over belangrijke kwesties, die op wereldwijde schaal plaatsvinden. Zo merken we onder meer dat de jongere generaties zich meer hechten aan bedrijven die zich inzetten voor verandering. Zij zien hun portemonnee als hun stem in een betere toekomst”, licht Muraccioli toe. Uit recent onderzoek van Toms, dat werd gehouden onder 5.000 respondenten, blijkt dat één op de twee een ‘op geloof gebaseerde koper’ is. Dit betekent dat deze consumenten een merk kiezen, verwisselen, vermijden of boycotten op basis van haar standpunt over maatschappelijke kwesties. 

Betekenisvolle samenwerkingen

De samenwerkingen waar Toms op doelt is een reeks changemakerprojecten die start in maart 2019. “In het eerste project geeft Joshua Coombes een rondleiding door de kunstvoorstelling die licht werpt op het groeiende probleem van thuisloosheid in Europese steden. In april gaat Ella Grace Denton een aantal Women's Circles leiden in Londen en Manchester, gericht op het creëren van veilige ruimtes voor vrouwen om contact te maken met zichzelf en met elkaar. Een maand later sponsoren we samen met Sara Nuru en Ashoka Duitsland een congres over sociaal ondernemerschap om de volgende generatie sociale ondernemers te ondersteunen en groei te stimuleren”, vertelt Muraccioli enthousiast. Met deze betekenisvolle partnerschappen pakt Toms lokale problemen aan op mondiaal niveau. Hiermee verlegt het merk de grenzen van positieve impact creëren door middel van bedrijfsvoering. Lisa Hogg, EMEA marketing manager, sluit af: “We zijn verheugd om de eerste projecten te lanceren in Europa en nauw samen te werken inspirerende, lokale stemmen en partners om zo invloed te hebben op kwesties die in onze regio van belang zijn. Dit is de eerste stap naar verandering.”

Om de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Indien je gebruik blijft maken van de website gaan wij er vanuit dat je hiermee akkoord bent en geef je toestemming tot het plaatsen en gebruik van cookies. Voor meer informatie en het onderscheid die wij hierin maken, verwijzen wij je door naar ons cookiebeleid.